Pediatrik Beyin Cerrahisi

Pediatrik beyin cerrahisi çocukluk çağının müdahale gerektiren beyin ve sinir hastalıklarıyla mücadele etmektedir. Pediatrik beyin cerrahisi diğer çocuk bölümleriyle ortak çalışır ancak asıl amacı çocuklar için kesintisiz bir hizmet yaratmak ve tedavi etmektir.

Pediatrik beyin cerrahisi bölümü anne karnındaki bebekten on sekiz yaşa kadar tedavi sağlayabilen bir bölümdür. Pediatrik beyin cerrahisinin tedavisi kapsamına aldığı bazı vakalar şunlardır:

• Hidrosefali- beyin su dolaşımında bozukluk.
  • Sinir sisteminin doğumsal komplikasyonları
  • Beyinde su toplaması
  • Beyin ve omurilik tümörü
  • Çocukluk çağı beyin anevrizması
  • Kafatası ezikleri ve şekil bozuklukları
  • Epilepsi
  • Çocuk çağı hareket ve denge bozuklukları
  • Yeni doğan beyin kanamaları
  • Distoni ve spastitse
  • Kafa travmaları ve spinal travmalar
  • Çocukluk dönemi skolyozu

Pediatrik beyin cerrahisi daha birçok vaka ile ilgilenmektedir ancak bilinen en yaygın vakalar yukarıda sıralanan gibidir. Çocuk beyin sistemi yetişkinlerde olduğundan daha hassas olabildiğinden ayrıca özel olarak oluşturulmuş bu cerrahiye ihtiyaç ve ilgi son derece fazla durumdadır.

Çocukluk Dönemi Beyin Tümörü Ve Pediatrik Cerrahi

Pediatrik beyin cerrahi kapsamına tam olarak giren çocukluk dönemi beyin tümörü, çocuklarda lösemiden sonra gelen en yaygın hastalıktır. Bu tümörün ortaya çıkma sebebi embriyo döneminden kalan atık hücrelerin ortadan kaybolmaması nedeninden kaynaklanmaktadır. Bu tümör türü genelde beyin sapı ve beyincikte görülmektedir. Bir kısım beyin tümörü kötü huylu özellik gösterebilir ve omurilik gibi vücudun diğer kısımlarında da oluşabilir.

Çocukluk dönemimde oluşan tümör kendini bir çıkıntı olarak belli edebileceği gibi çocukta denge kaybı, bulanık görme, kusma, boyun ve baş ağrısı biçiminde de kendisini ortaya çıkarabilir. Çocuklarda bu tür belirtilerin bir arada görülmesi hafife alınmayacak kadar önemlidir.

Oluşan tümörün yeri ve durumuna bağlı olarak gerekli cerrahi müdahalelerle bu tümör operasyon ile vücuttan dışarı çıkarılabilmektedir. Ardından yardımcı operasyonlar olarak kemoterapi ve radyoterapi ile günümüzde çok başarılı sonuçlar birçok defa elde edilmiştir. Pediatrik beyin cerrahisi tam olarak bu başarıların arkasında bulunan çok önemli ve gerekli bir bölüm olarak günümüzde tedavilerini ve operasyonlarını devam ettirmektedir.