Omurilik Tümörleri

Omurilik tümörleri omurilikte meydana gelen bir hastalıktır. Beyin işlevlerinin bedene iletilmesinden sorumlu olan omurilikte kanser söz konusu olması çok ciddi bir sorundur. Sonuçları da çok ciddi olabilmektedir. Çünkü omurilik sinir sisteminin bir parçası durumundadır.

Omurilik ya da omurilik zarında oluşabilen ve bu oluşumun yumuşak dokulara hatta omurga kemiklerine etki eden tümörler, omurilik tümörü olarak tanımlanır. Bu tümör bulunduğu yere ve büyüklüğüne göre her hastada farklı belirtilere sebep olmaktadır. Günümüzde modern tıp sayesinde omurilik tümörünün etkileri azalmış ve risk faktörü yüksek oranda ortadan kalkmış durumdadır. Omurilik tümörleri genellikle omuriliğin içinde veya komşuluk kısımlarında meydana geldiğinden bu tümörlerin ameliyat ile çıkarılması gerekmektedir. Omurilik tümörünün görülme yoğunluğu oldukça fazladır lakin görülme olasılığı tümörün mevcut durum ve konumuna göre değişmektedir.

Omurilik tümörü vakalarında en uygun tedavi ameliyat ile tümörün vücuttan çıkarılmasıdır ancak ameliyata gerekli olanak sağlanamıyorsa  ışın tedavisi ile tümörün küçülmesi hedeflenir. Omurilik çok hassas bir sistemdir ve ameliyatlarında ileri teknoloji cerrahiden yararlanılması gerekmektedir. Bu cerrahi mutlaka özel bir ekip ve doğru koşullar altında yürütülmelidir aksi takdirde istenmeyen sonuçlar doğurabilmektedir.

Omurilik Tümörleri Belirtileri?

Omurilik tümörleri genelde erken dönemde kendilerini belli ettirmektedirler. Bu erken belirtinin sebebi omuriliğin herhangi bir bası karşısında çabuk etkilenmesi ve bu duruma çok duyarlı olmasıdır. En çok görülen belirtileri arasında; yürümede güçlük yaşama, dengede duramama sorunu, idrar kaçırma gibi belirtiler yer almaktadır. Bu belirtilere ilaven kişinin yaşam konforunun düşmesine neden olacak şiddetli bel ağrıları bunu takip eden sırt ağrıları, bacaklarda güçsüzlük ve boşluk hissi bulguları da omurilik tümörünün habercisi olabilmektedir. Sayılan bu durumlar en yaygın ve en sık karşılaşılan belirtiler olmuştur.

Omurilik tümörü vakalarında bu bulgu ve belirtiler her zaman yeterli olmaz. Kesin teşhisin konulması için doktorun hastaya detaylı muayeneler, kapsamlı MR çekimleri ve ihtiyaç durumunda kan testleri dahil olmak üzere derin bir araştırma yapması gerekir. Omurilik tümörü tanısını koyup bunun devamında uygun tedavileri de yürütmeye başlaması gerekmekte olup  tedaviye başlamakta geç kalınmamalıdır.