Boyun Fıtıkları

Boyun fıtıkları omurgada görülen komplikasyonlardan bir tanesidir. Omurga vücudumuzun dik durmasını sağlayan ve hareket kabiliyetimizi bize veren organımızdır. Omurga yapısı vertebta adı verilen diğer bilindik adı omur olan kemik yapılardan oluşmaktadır. Omurlar arasında disk adı verilen destek doku yapıları vardır. Var olan bu diskler omurlara yük binmesini önleyerek omurun yükünü hafifletir. Bu hafifleme de bizlere hareket kolaylıkları sağlamaktadır.

Omurga kemiklerinin arasında, yaptığımız hareketler sonucu  oluşan şok dalgalarının absorbe edilmesinden sorumlu jelatinöz bir madde bulunmaktadır. Disk yapılarının alabileceği hasarlar sonucu bu jelatinöz madenin eksikliği veya yer değiştirmesi boyun fıtığı olarak basit bir şekilde tanımlanmaktadır.

Diğer tüm fıtık türlerinde olduğu gibi boyun fıtığının da oluşma nedenleri arasında travmalar, zorlayıcı hareketler, uzun süre hareketsiz kalma, ilerleyen yaş, disklerde aşınma. Bu nedenler disklerde fonksiyon eksikliğine sebep olur. Diskin dış tabakası aşınarak yırtılır ve içindeki sıvı yer değiştirme eylemi gösterir. Bu sıvı omur ve sinir boşluklarına kar bu da tıp diline boyun fıtığı olarak yansır. Bu değişik maddeye vücut iltihap uyarısı verir ve böylece boyun fıtığı komplikasyonu vücutta kendini gösterir. Boyun fıtığı genelde boynun arka ve yan taraflarında oluşur.

Boyun Fıtığının Belirtileri

Boyun fıtıkları kendini her yaş grubunda gösterebilir ancak hem kadınlarda hem erkeklerde ilerleyen yaş risk faktörü oluşturur. Orta yaş grubunda boyun fıtığına rastlanmaya başlanır. Yapılan araştırmalar doğrultusunda da kadınlarda erkeklere kıyasla 1,5 kat daha fazla karşılaşılan bir hastalık olduğu tespit edilmiştir. Boyun ağrısını genel olarak her insan yaşamaktadır. Birinci belirtisi bu şiddetli boyun ağrıları olsa da birden çok belirti hastalarda kendini gösterir. Bu belirtiler arasında;,

• Boyun, sırt, kol ve omuzlarda ağrı
  • Kollarda hissizleşme ve karıncalanma
  • Kollarda güç kaybı
  • Kollarda incelme
  • Reflekslerde azalma
  • Kollarda uyuşma

Boyun fıtığında boyunda başlayan ağrı zaman içinde aşağı inerek vücudun diğer uzuvlarının da performansını etkiler. Hastalar bu durumun bir etkisi olarak yaşam konforları düşünce hekime başvurur. Hemen her hastalıkta olduğu gibi belirtileri görmezden gelmek tedaviyi daha zor hale getirmektir.