Bel Kaymaları / Spondilopatiler

Vücudu ayakta ve dik tutan en  önemli iskelet yapı omurgadır. Bel kaymaları bu omurga sisteminde meydana gelmektedir. Omurga sisteminde omur adı verilen diskler mevcuttur ve bu diskler omurga boyunca eşit bir biçimde hizalanarak konumlanmıştır. Ancak bazen doğuştan bazen de sonrasında oluşan komplikasyonlar sonucu bu diskler yer değiştirerek omurga sistemini bozabilmektedir. Bel kayması, gibi birden fazla omurga eğriliğine yol açmaktadır.

İlk olarak şiddetlenerek artan bel ağrısıyla kendini gösteren bel kayması ilerleyen süreçlerde gerekli tedavi ile müdahale edilmezse omura yapacağı sinir baskıları sonucu dayanılmaz ve hayat konforunu bitirecek düzeyde bacak ağrıları ortaya çıkarır.

Bel kayması öncelikle istirahat ve medikal tedavi yöntemleri, korse ve fizyoterapilere başvurulur. Bu tedavilerden cevap alınamayan hastalarda cerrah yöntemlere başvurulur. Bel kayması günümüzde kolay bir operasyon süreci olarak değerlendirilebilmektedir.

Bel Kayması nedenleri

Spondilopatiler bel kayması sonucu ortaya çıkan bir romatizmal hastalıktır. Bel kaymasında meydana gelen omurlar arasındaki disk kayması sonucu sinirlere sızan sıvılara karşı vücudun gösterdiği bir tepkidir. Bazen hastada bel kaymasının nedeni olarak bu durum ileri sürülür. Bu vücudun içten verdiği bir reaksiyondur ancak bel kayması genel olarak bizim iskelet sistemimize kaba davranmamızdan kaynaklanır.

Omurların tekrarlayıcı zorlamaya maruz kalması bel kaymasına ve başla omurga hastalıklarına davetiye hazırlar. Bunun yanında meydana gelmesinin bir diğer nedeni yaşlanmaya bağlı etkenler olabilir. Bel kaymasının nedenlerinden birisi de doğum sırasında doktorun yapacağı yanlış müdahaleler olmaktadır. Buna maruz kalan bebekler bel kayması ile dünyaya gelmiş olurlar. Bazı bebeklerde doktor hatası olmamasına rağmen görülür bu da doğuştan gelen yapısal farklılıklardan kaynaklanır. Son olarak bel kaymasına neden olan bir diğer durum da sonradan omurga sistemine yaşatılan travmalardır. Bu travma bir trafik kazası sonucu olmuş olabilir veya geçirilen başka bir operasyonda doktorun yaptığı dikkatsizlikler bel kaymasının travmaya bağlı olan sonuçlar arasında yer almaktadır.

Yeryüzündeki her yapıya direncinden daha fazla yük verilince yıkılıp tepki verdiği gibi iskelet yapımızda gereğinden fazla yük aldığında çeşitli reaksiyonlarla bu yükü hafifletmek konusunda bizleri uyarır.