Algoloji Ağrı Tedavisi

Algoloji ağrı tedavisi bilimi olarak tanımlanabilmektedir. Çünkü algoloji uzun süren  ve artık kronikleşmiş ağrıları tedavi etme görevine sahiptir. uzun süren ağrılar hayat konforunu oldukça olumsuz yönde etkileyen bir sağlık sorunudur. algoloji uzmanları kronikleşen ağrıların kaynağını bulur ve bu ağrıları kökünden tedavi etmekle ya da bu ağrıların neyin sinyali olduğunu bulmakla yakından ilgilenirler. Nedenlere ve ağrıların kaynağına indikten sonra bu duruma gerekli tedavileri uygulayıp hayat kalitelerini hastalarına geri vermektedirler.

Algoloji daha çok kronikleşmiş ağrılara bakan bir bilim dalıdır. Algoloji uzmanlarına algolog unvanı verilmektedir.  Bu unvana sahip olabilmek için öncelikle altı yıllık tıp eğitimini tamamlayıp ardından nöroloji, fiziksel tıp ve rehabilitasyon alanlarından herhangi birinden uzmanlık eğitimi almaları şarttır. Bu eğitimlerin ardından algolog olmak isteyen hekimlerin iki yıl daha algoloji üzerine yan dal eğitimi almaları gerekmektedir.

Ağrılar genelde vücutta oluşan komplikasyonları bize haber veren uyarıcı sirenlerdir bu yüzden vücutta oluşan ve artık kronik duruma gelen ağrılar hafife alınmamalıdır. Bu ağrıların tespiti de son derece önemli olduğundan hekimlerinde bilgisinin yerinde ve tam olması önemlidir.

Algoloji Tedavisi Kapsamına Giren Ağrılar

Algoloji ağrı tedavisi geniş bir yelpazeye sahiptir bunlardan bazıları ise şunlardır;

• Baş ve yüz ağrıları: Baş ve yüzdeki ağrıların nedeninin tespit etmek son derece zordur çünkü keşfedilen 240 farklı neden vardır.
  • Boyun, omuz ve kol ağrıları: Boyun omuz ve kol ağrıları genelde fıtık belirtileri olarak değerlendirilir ve bu yönde test ve tedaviler uygulanır
  • Sırt ve göğüs ağrıları: Sırt ağrıları da sürekli karşılaşılan bir ağrı çeşidi durumundadır. Bu ağrılar genelde bireyler tarafından tolere edilebilir ancak kronikleşen bir sırt ve göğüs ağrısı ile karşı karşıya kalındığında bu durum tolere edilmemelidir.
  • Karın ve kasık ağrıları: Karın ağrıları genelde karın içi organlarının ağrıması sonucu ortaya çıkmaktadır ve bu ağrı da genelde geleneksel yöntemlerle geçmektedir. Ancak geçmeyen bir karın ağrısı birçok hastalığın habercisi olabilmektedir.
  • Bel ve bacak ağrıları: bu ağrıların temel sorun kaynağı omurga ve omurilik olabilmektedir.